Business Accounting
An online business accounting resource that's FREE! Learn accounting principles, business investments, debits and credits, financial ratios, improving profits, breakeven point, and more. Accountingcoach.com will help you become financially literate. Online Accounting Course
The best online accounting course, and it's FREE! Learn accounting principles, debits and credits, financial ratios, breakeven point, improving profits, and more. Accountingcoach.com's online accounting course will help you become financially literate.
Google
Harstone Pottery is handmade in Ohio! It takes 8 days to make a piece. Start your collection today! Perfect for gifts!

eranon

TRY THIS ! ! !






Sunday, November 18, 2007

INFORMASI KEUANGAN INTERIM YANG DISERTAKAN DALAM LAPORAN KEUANGAN AUDITAN

Penyajian Informasi Keuangan Interm dan Penerapan Prosedur Review

Satuan usaha tertentu diharuskan oleh badan pengatur untuk mencantumkan data keuangan periode interm tertentu dalam laporan keuangan tahunan atau dokumen lain yang diserahkan kepada badan pengatur yang berisi laporan keuangan auditan. Jika akuntan publik telah mengaudit laporan keuangan tahunan yang di dalamnya disajikan data keuangan periode interm sesuai dengan persyaratan yang ditentukan oleh badan pengatur, akuntan harus menerapkan prosedur review seperti yang diuraikan dalam paragraf 13 sampai dengan paragraf 19 terhadap data keuangan periode interm tersebut. Pedoman pelaoran yang diuraikan dalam paragraf 41 dapat digunakan sebagai acuan jika akuntan public tidak melakukan review tersebut.

1 comment:

EV Charger Installation Metairie said...

Interesting post, I enjoyed read this